Т.БАТСАЙХАН
Энэ удаагийн буландаа “Prius сenter”-ийн захирал Г.Лувсансамбууг урьж, ярилцлаа.
-Toyota prius маркийн автомашин монголчуудын дунд түгээмэл болжээ. Энэ машины талаар сайн, муу зүйл их ярьдаг. Засвар үйлчилгээний тал дээр бид хэрхэн хөгжиж байна вэ?
-Prius машины ашиг тустай талыг сурталчилах гэж манай компани багагүй зүйл хийсэн. Ер нь Prius маш сайн тэрэг. Байгальд ээлтэй, эдийн засагт хэмнэлттэйг хүн бүр мэднэ. Гэхдээ хэдхэн жилийн өмнө сэлбэг нь үнэтэй, олдоц муутай гэсэн асуудал байсан. Харин одоо тэр асуудал бүрэн шийдэгдсэн. 2015 онд манай компани 2000 гаруй машин борлуулахдаа батерей, мотор болон кропонд нь жилийн баталгаа өгч байсан.
Энэ нь Prius автомашины үнэлэмж өсөхөд тодорхой хэмжээгээр нөлөөлж байлаа. Жилээс жилд энэ автомашины борлуулалт өсч дэлхийд хамгийн их үйлдвэрлэгдэж борлуулагдсан машин болоод байна. Өнгөрсөн жилийн хувьд шинэ загварын Prius буюу IV үеийн приус борлуулалтаараа тэргүүлсэн байна. Засвар үйлчилгээний тал дээр ч манай инженерүүдэд чадахгүй мэдэхгүй зүйл байхгүй, туршлага хуримтлуулсан. Манайд мэргэжлийн инженерүүд, засварчид ажиллаж байна. Тэдний мэдлэг, ур чадвар дээгүүр төвшинд байгаа. Цаашид оношлогоо болон засварын талд хүмүүсийнхээ ур чадварыг хөгжүүлэхэд анхаарч ажиллаж байна.
-Монголын нөхцөлд prius-ийг тохирох тохирохгүй талаар их ярьж байлаа. Гэхдээ сайн тохирч байгааг хэрэглээ, эрэлт нийлүүлэлт харуулж байна?
-Toyota-гийн машинууд монголд үнэхээр шалгарсан байдаг. Эдэлгээ даана, эвдэрэл багатай, бат бөх байдал, тохь тух, аюулгүй байдал зэргээр дэлхийд тэргүүлдэг. Таны хэлдэг зөв. Prius автомашин Монголын нөхцөлд хамгийн сайн тохирдог. Prius өвөл машин асалт муутай гэж ярьдаг байсан. Гэтэл асалтаар хамгийн сайн автомашин юм. Мөн 1500сс мотортой автомашинуудаас илүү хурд, хүчтэй, засмал замыг туулах чадвар сайтай байдаг. Сүүлийн үед хүмүүс Prius 20 авах уу, 30 авах уу гэж их асууж байна. Гэхдээ эдэлж хэрэглэж байгаа хүнээсээ л шалтгаалдаг. Хавар, намартаа үйлчилгээгээ хугацаанд нь хийлгээд явбал машины эдэлгээ уртасна.
-Монголд унаж байгаа pruis автомашины түгээмэл гэмтэл, мөн хүмүүсийн машинтайгаа харьцах түгээмэл алдаа юу вэ?
-Pruis-ийн насжилттай холбоотойгоор сүүлийн үед таван бул, цап, рулийн аппарат, амортизатор, батерей нь эвдрэх болсон. Ихэнхдээ Prius автомашин эзэмшигч нар маань зориулалтын бус шалавч тавьснаар өндөр хаазтай явах түүнчлэн холимогийн хаалт бохирдолтой явснаас, хэт хүнд ачаа ачихад моторт хэт ачаалал өгдөг. Үүнээс болж цахилгаан моторын хөргүүрийн помп шатах тохиолдол их гарч байна. Мөн зун ус туулах, ус руу орсноор автомашины компьютер норж шатах, мотор руу ус залгиж цохьдог. Бас Prius-ээр машин чирч явах нь батерей болон кропоо эвдэхэд хүргэдэг алдаа юм. 30 Prius-ийн антифрийз бага явснаас шатахуун моторны хөргүүрийн помп шатах аюултайг үйлчлүүлэгчид маань анхаарах хэрэгтэй. Мөн хэрэглэгчиддээ сануулахад хөргөлтийн шингэнийг нэмэхдээ андуурч кропны тос хийдэг. Энэ тохиолдолд хөргөлтийн шингэн ээдэж, бөглөрч үүргээ биелүүлж чадахгүйд хүрдэг. Prius-ийн кропонд энгийн тэрэг шиг хүнд хөнгөн араа гэж байхгүй. Эргэлтийнхээ хурдаар хурдаа зохицуулдаг учраас хэт хүчлэх нь мотор кропонд ачаалал их үүсгэдэг. Мөн рулийн аппарат шахаж засах нь руль хатуурах, буцаж харихгүй байх эрсдэлийг дагуулдаг. Мөн үйлчлүүлэгчид маань дугуйгаа сонгохдоо хээний зузаанд голчлон анхаарах биш үйлдвэрлэсэн оныг харж авах хэрэгтэй. Манай орны нөхцөлд манай хэрэглэгчид өндөрлөгөө хийлгэх шаардлагатай болдог. Ингэхдээ янз бүрээр л өндөрлөж байна. Тухайлбал, өндөрлөгөөний пүрш буюу Хятадад үйлдвэрлэсэн пүрш нь автомашины явдлыг хатуу болгож дуу ордог сул талтай. Мөн амортизаторын тавгийг давхарлаж гагнах, буруу харуулж тавих, гогцоо нэмж гагнах нь хэрэглэгчдэд эрсдэлийг авчирч байна. Манайх ОХУ-ын Григорийн үйлдвэрийн өндөрлөгөөг санал болгодог. Бид Prius машинд суурилуулж эхлээд таван жил болж байна.
-“Prius сenter”-ийн үйл ажиллагаа улам өргөжиж байна. Анх бизнесээ хэрхэн эхлүүлж байсан бэ?
-2014 онд Гандангийн дэнжид “Prius сenter”-ээ байгуулж нээлтээ хийж байлаа. Одоо манайх дөрвөн салбартайгаар үйл ажиллагаагаа явуулж байна. Toyota prius автомашиныг 2011 оноос анх импортлож эхэлсэн нь нүдээ олсон, зах зээлийн эрэлт, хэрэгцээг хангасан оновчтой бизнес байсан. Зөвхөн нэг төрлийн автомашиныг дагнаж оруулж ирэх, олонх буюу дунд орлоготой хэрэглэгчдийн эрэлтийг хангасан автомашиныг сонгох хэрэгцээ шаардлага гарсны үр дүнд Toyota prius автомашин сонгогдож байлаа. Энэ нь одоогийн “Prius сenter” байгуулагдах үндэс нь болсон юм. Таван жилийн хугацаанд 8000 ширхэг prius автомашин оруулж ирсэн байдаг. Монгол Улсад одоо 80 мянга гаруй pruis автомашин ард түмний хэрэгцээг хангаж байна. Ард олны хэрэгцээ нь өөрөө “Prius сenter” байгуулагдах зайлшгүй шаардлага болсон юм. Тухайн үед Toyota prius автомашиныг автомашин импортлогч иргэд оруулж ирэх сонирхол их байсан. Эрэлт, эрсдэл ихтэй байлаа. Эрсдэл гэдэг нь тухайн үед сэлбэг үнэтэй, хайбрид машиныг засах засварын газар ч ховор байсан. Ихэнхдээ хайбрид машины онцлог болох цахилгаан мотор, помп, батерейд асуудал гардаг. Эдгээрийг оношлох оношлогоо, сэлбэг, засварын хөлс нь маш өндөр үнэтэй байсан.
-Хэдэн жилийн хугацаанд бизнесээ хөл дээр нь босгож чадав. Одоогийн үйл ажиллагааныхаа талаар дэлгэрэнгүй танилцуулахгүй юу?
-Автомашин импортлон оруулж ирсэн маань 2008 он. Харин 2011 оноос сэлбэг засварын үйл ажиллагаа явуулж эхэлсэн. 2014 онд “Prius сenter” байгуулагдсан гээд бодохоор дөрвөн жилийн хугацаанд бизнесийн эхний нүүдлээ хийж чаджээ.
Гэхдээ одоо ч би бизнесээ хөл дээр нь боссон гэж хэлж чадахгүй. Хэрэглэгчдийн гомдол ирдэггүй болсон цагт л бид зорьсондоо хүрлээ гэж ойлгоно. Нэг газраараа бүх үйлчилгээгээ хийлгээд гарах нөхцлийг нь бүрдүүлж өгөх тал дээр анхаарч байна. Одоо манайх Гандан, Драгон, Цайз 16, 32-ын тойрогт 80 гаруй инженер, засварчинтай үйл ажиллагаагаа явуулж байна.
-Аливаа бизнес хэрэглэгчдийн сэтгэл ханамж дээр тогтдог. Танайх үйлчилгээндээ хэрхэн анхаарч байна вэ?
-Бид оношлогоогоо үнэгүй болгосон. Мөн сэлбэгийн үнийг буулган, инженер, засварчдын чадварыг дээшлүүлэхээр ажиллаж байна. Үйлчлүүлэгчид маань манай компаниар үйлчлүүлээд сэтгэл ханамжтай гарах нь маш чухал. Сэтгэл ханамж өндөртэй гаргахад үйлчлүүлэгч маань дахин ирж үйлчлүүлэх нь сайхан. Засварын газрууд мэдээж их байгаа. Үйлчлүүлэгчдэд сонголт нь байна. Гэхдээ баталгаатай, найдвартай гэдгээр нь манайхаар үйлчлүүлэх нь их байдаг. Үйлчлүүлэгчдийн дунд “Танай тэр засварчнаар үйлчлүүллээ. Маш түргэн шуурхай, зөв боловсон үйлчилж байна” гэж талархан хэлдэг үйлчлүүлэгч олон бий. Бас санал гомдол гаргаж байгаа үйлчлүүлэгч ч байдаг. Бид тэр болгонд анхаарал хандуулж алдаа дутагдлаа засахын тулд хичээж ажиллаж байна. Жилд нэг удаа ажилчдынхаа дунд үйлчлүүлэгчдээ хэрхэн хүлээн авч үйлчилж гаргах талаар харилцааны ёс зүйн сургалт явуулж ирсэн. Мөн МСҮТ-үүдээс оюутан сурагчдыг дадлагажуулж, авч ажиллуулдаг. Залуу үеийг дэмжиж, сургаж, ажиллуулж, урамшуулах нь бидний нийгэм рүүгээ чиглэсэн үйл ажиллагаануудын нэг юм.
-Олон улсад техник технологийн хөгжил цаг минутаар хэмжигдэж байна. Инженер, засварын ажилчдаа хэрхэн мэргэшүүлж байгаа вэ?
-Техник технологийн хөгжил маш хурдтай явагдаж байна. Үүнтэй мөр зэрэгцэн алхана гэдэг бидний эрхэм зорилго төдийгүй, үүрэг хариуцлага юм. Манай инженерийн баг үүнд хоцрохгүйн тулд чадах бүхнээ хийж ажиллаж байна. Миний хувьд тэднийхээ ур чадварт сэтгэл хангалуун байдаг. Цаашид манай байгууллага автомашины салбарт тэргүүлэх байгууллага болохыг зорьж байна. Бидний хүсэл тэмүүлэл бол үйлчлүүлэгчдийн эрэлт хэрэгцээг хангах, цаашлаад түүнээс түрүүлж алхахад оршиж байна. Үйлчлүүлэгчдийн хүссэн эрэлтийг хангахад бус хүсэх эрэлтийг бий болгоход бидний зорилго оршиж байна.
Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин
Г.Лувсансамбуу: Манайх Монголын автомашины салбарыг тэргүүлнэ
2018-02-28
Нийтэлсэн: Админ
 1 мин